Main Menu

Μετατρέπουν το 17ο Δημοτικό σχολείο Ξάνθης σε Πειραματικό-Αντιδράσεις και παράπονα από τους γονείς.

Στην αντεπίθεση έχουν περάσει οι γονείς των μαθητών του 17ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης μετά την ενημέρωση που είχαν από φορείς και από συλλόγους γονέων και κηδεμόνων άλλων σχολείων  ότι το 17ο Δημοτικό σχολείο μετατρέπεται σε  Πειραματικό (ΠΕΙ.Σ.).

Πολλές είναι οι αντιδράσεις και τα παράπονα των γονέων κατά βάση καθώς κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στα παιδιά που ήδη παρακολουθούν μαθήματα στο σχολεία αλλά και θα πλήξει την έννοια του σχολείου της γειτονιάς.. Σε συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε για το θέμα αυτό εκτός από τους γονείς παρέστησαν και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου αλλά και ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης έτσι ώστε να συζητήσουν και να βρούνε μια λύση.

Από την πλευρά τους οι γονείς αντιδρούν και ζητάνε από τη Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να τους δοθούν απαντήσεις με ποια κριτήρια αποφασίστηκε να μετατραπεί το συγκεκριμένο σχολείο σε Πειραματικό (αφού χρειάζονται κάποιες προϋποθέσεις για αυτή την αλλαγή). Το θέμα αρχίζει και παίρνει μεγάλες διαστάσεις ενώ σύμφωνα με πληροφορίες σήμερα εκπρόσωπος των γονέων θα είχε  συνάντηση με τον Βουλευτή Ξάνθης Σπύρο Τσιλιγγίρη ενώ για το θέμα έχει ενημερωθεί και ο Δήμαρχος Ξάνθης.

Αναλυτικά η επιστολή των γονέων του 17ου Δημοτικού προς την Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης:

Σε συνέχεια της σχετικής ενημέρωσης που είχαμε, τόσο από διάφορους φορείς  όσο και από συλλόγους γονέων και κηδεμόνων άλλων σχολείων, σχετικά με τη δυνητική μετατροπή του 17ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης σε Πειραματικό Σχολείο (ΠΕΙ.Σ.), παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε αναλυτικά για ενδεχόμενες ενέργειές σας σχετικά με τα παρακάτω:

  1. Επειδή πλανάται στους σχολικούς κύκλους ότι κανένα σχολείο δεν δέχτηκε να μετατραπεί σε Πειραματικό, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε αν έχετε προβεί σε εισήγηση προς το Υπουργείο για την μετατροπή του 17ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης. Ζητάμε την ενημέρωση αυτή διότι κατά τη γνώμη μας οι πρώτοι που θα υποστούν ενδεχόμενη δυσμενή μεταβολή θα είναι τα παιδιά και εμείς οι γονείς. Επίσης γνωρίζουμε ότι σε ένα ευνομούμενο κράτος, οι οποιεσδήποτε μετατροπές γίνονται κατόπιν ανοιχτού διαλόγου, κατάθεσης απόψεων και προτάσεων και όχι αστραπιαία και από την «πίσω πόρτα».   
  2. Αν όντως έχετε προβεί σε τέτοια ενέργεια, εξηγήστε μας βάσει ποιων κριτηρίων έγινε η επιλογή, καθώς σύμφωνα με την παρ 1 του άρθρου 13 του ανωτέρω σχετικού νόμου, υπάρχουν τέσσερα συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης. Επ’ αυτού θα θέλαμε να αναπτύξετε το σκεπτικό της απόφασής σας. Επίσης, εάν η εισήγηση είναι καθαρά δική σας απόφαση, θα σας παρακαλούσαμε να μας κοινοποιήσετε τη βαθμολογία όλων των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τα κριτήρια της νομοθεσίας.     

Παρακαλούμε να μας αναλύσετε τι αλλαγές θα επιφέρει το πρόγραμμα αυτό, καθώς ακούγονται πολλά και όχι τόσο θετικά πράγματα. Η μη δημοσιότητα του θέματος από μόνη της είναι αρνητικός παράγοντας με πολλές σκιές. Αν το πρόγραμμα της μετατροπής ήταν τόσο καλό, κατά τη γνώμη μας, θα πασχίζανε όλοι ποιο σχολείο να επιλεγεί. Μας προβλημάτισε το γεγονός ότι συνέβη ακριβώς το αντίθετο και αυτό είναι αποτέλεσμα της εν κρυπτώ διαχείρισης του θέματος. Και αν αναφερθούμε στο γενικότερο και πάντοτε πρόχειρο σχεδιασμό των ανωτέρω και θυμηθούμε την πρόχειρη δουλειά με τα προνήπια στα κοντέινερ και τις εξωτερικές τουαλέτες αλλά και τον σχεδιασμό με την πανδημία, τότε μάλλον θα πρέπει να είμαστε κάτι περισσότερο από ανήσυχοι.

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω σας αναφέρουμε ότι:

Δεν έχουμε καμία προκατάληψη για ό,τι θετικό είναι να γίνει για την παιδεία. Απεναντίας, το επικροτούμε και το επιζητούμε. Θέλουμε να είμαστε ενεργοί πολίτες και γονείς, να ενημερωνόμαστε και να προτείνουμε και όχι να μας αντιμετωπίζουν σαν τους ιθαγενείς με το καθρεφτάκι.

Για το λόγο αυτό ζητούμε την πλήρη ενημέρωση επί του θέματος και επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας.

Με εκτίμηση

Οι γονείς των παιδιών του 17ου

Δημοτικού Σχολείου

Από την πλευρά του και ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης πήρε θέση και εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

Σε πρωτοβουλίες αυτοργάνωσης προβήκανε γονείς της πόλης μας όταν ενημερώθηκαν ότι το σχολείο τους διερευνάται από τη Δ/νση Εκπαίδευσης να προταθεί ως πειραματικό. Στη συγκέντρωσή τους παρέστησαν και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου και ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης όπου υπήρξε ενημέρωση και συζήτηση με τους γονείς για τα χαρακτηριστικά και τη φυσιογνωμία του “νέου” σχολείου που το Υπουργείο θέλει να εισαγάγει και να εδραιώσει στην εκπαιδευτική κοινότητα. Ένα σχολείο το οποίο πλήττει την έννοια του σχολείου της γειτονιάς, του σχολείου που είναι η προέκταση του οικογενειακού και κοινωνικού δικτύου των παιδιών. Το σχολείο των συναισθηματικών δεσμών και της παρέας. Σε αυτό το σχολείο, που δεν είναι το δικό τους σχολείο, οι γονείς εξέφρασαν την αντίθεσή τους