Ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, ανακοίνωσε στο πλαίσιο της online εκδήλωσης Facebook Connect πως αλλάζει το όνομα της εταιρείας του από Facebook σε Meta. Η στροφή αυτή έχει να κάνει με την στροφή που επιθυμούν όλες οι πλευρές προς το metaverse, ένα συνδυασμό πραγματικότητας με VR και AR και με τη βοήθεια όλων των υπηρεσιών που προσφέρει αυτή τη στιγμή η ομάδα του.
Η νέα ονομασία ξεκινάει να έχει ισχύ και κάτω από το Meta θα βρίσκονται όλες οι πλατφόρμες, όπως το Facebook, το Instagram, η Oculus και αρκετά ακόμη. Ήδη το νέο όνομα δεσπόζει και στην επίσημη σελίδα του Facebook με αρκετές πληροφορίες για το νέο όραμα. Μπορείτε να βρείτε περισσότερα εδώ.
Στόχος του Facebook είναι να επενδύσει στο metaverse και ο Mark Zuckerberg εξήγησε με πολλά παραδείγματα το τι ακριβώς ονειρεύεται για τους χρήστες των υπηρεσιών της εταιρείας του. Σκεφτείτε πχ. να βρίσκεστε εικονικά στον ίδιο χώρο με φίλους που ζουν σε άλλες χώρες ή να τους παρακολουθείτε εικονικά την ίδια συναυλία (ο καθένας από το σπίτι του), αλλά να αισθάνεστε ότι είστε μαζί με τη χρήση του Oculus VR ή ειδικών γυαλιών. Ακόμη, βάρος δόθηκε και στους δημιουργούς περιεχομένου που θα μπορούν να πουλάνε ψηφιακά αντικείμενα, από τα πιο απλά, μέχρι και NFTs.
Η στροφή αυτή περιλαμβάνει και τους χώρους εργασίας, αφού ο Zuckerberg εκτιμά πως κάτι τέτοιο θα βοηθήσει τις εταιρείες να κάνουν το βήμα προς το μέλλον. Τα πάντα θα βρίσκονται online και οι συνάδελφοι θα συνεργάζονται μέσω AR/VR περιβάλλοντος, κάνοντας τα πάντα πιο εύκολα και γρήγορα. Θα μπορείτε πχ. να μπαίνετε με τα γυαλιά VR/AR σας σε ένα meeting χωρίς να είστε καν στον φυσικό χώρο εργασίας σας ή θα μπορείτε να καλείτε έναν πελάτη να δει μια παρουσίαση σε πραγματικό χρόνο, στέλνοντας ένα μήνυμα στα social media και καλώντας τον απλά να πατήσει σε ένα ειδικό πλήκτρο που θα τον βάλει σε μια εικονική αίθουσα συναντήσεων.
Ένα μέρος της παρουσίασης αφιερώθηκε και στη γυμναστική με νέα προγράμματα και φίλους που μπορείτε πχ. να κάνετε ποδήλατο μαζί και να βλέπετε ο ένας τον άλλο, ασχέτως αν βρίσκετε στο σπίτι σας. Ακόμη, με τη χρήση του Oculus και μιας τεράστιας βιβλιοθήκης περιεχομένου, ακόμη και φοιτητές θα μπορούν να βρουν πληροφορίες για τις σπουδές τους και να ταξιδέψουν ακόμη και σε διαφορετικά μέρη και εποχές για να μελετήσουν πχ. πολιτισμούς από κοντά. Με τη χρήση των τεχνολογιών, θα μπορεί ο καθένας να βρεθεί με το avatar του πχ. στην Αρχαία Ελλάδα και να περιπλανηθεί σε διάφορα σημεία, παρακολουθώντας ακόμη και πως άλλαξαν τα διάφορα κτίρια όσο χτίζονταν ή αναπτύσσονταν κατά την πάροδο των ετών.
Το βάρος έπεσε και στα του gaming με τους δημιουργούς να βρίσκονται ήδη στη λογική παροχής έξτρα περιεχομένου για τους τίτλους του Oculus VR και κάπου εκεί ο Zuckerberg και η ομάδα του κατάφεραν να εξηγήσουν με πιο απλά παραδείγματα το πως θα είναι το επιχειρείν για τις εταιρείες στην νέα εποχή του Facebook και των social media. Ή για να το πούμε καλύτερα, στην εποχή του metaverse.
Από αυτά που ξεχώρισαν ακόμη είναι η ανακοίνωση ενός νέου high-end virtual και augmented reality headset που έχει την κωδική ονομασία “Project Cambria” και θα προσφέρει κάμερες υψηλής ανάλυσης και απόδοση πεντακάθαρης εικόνας, αλλά και χαρακτηριστικών που δεν έχουμε δει μέχρι σήμερα στα Oculus headsets της εταιρείας. Η κυκλοφορία του αναμένεται το 202.
Δείτε αναλυτικά την παρουσίαση του Facebook Connect στη συνέχεια.