Main Menu

Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου 2024
Ξάνθη, GR
13°
Μελωδικός 105.7 Super88 Radio

Έρχονται τα τέλη κυκλοφορίας – Τι αλλάζει στο κόστος τους και τον τρόπο πληρωμής.

Θέμα ωρών η ανάρτηση των ειδοποιητηρίων για τα τέλη κυκλοφορίας 2022: Μέσα στο επόμενο διάστημα υπολογίζεται πως ο κάθε ιδιοκτήτης οχήματος θα ενημερωθεί για τα ποσά που πρέπει να καταβάλει.

Τα κόστη διαφέρουν, αφού είναι άλλα για παλαιά ρυπογόνα ΙΧ -και εκείνα ανάλογα με την… δεκαετία – διαφορετικά για τα πιο φιλικά στο περιβάλλον αυτοκίνητα και τελείως νέο καθεστώς για όσα αγοράστηκαν από αυτόν τον Γενάρη. Όποιος δεν θέλει να πληρώσει τέλη μπορεί να καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες του στην Εφορία.

Κάθε ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας 2022 και φέτος θα έχει το δικό του QR Code. Έτσι ένας ιδιοκτήτης ΙΧ σκανάροντάς του θα μπορεί να πληρώσει εύκολα και γρήγορα μέσω web banking από το κινητό του χωρίς να πρέπει να περάσει κωδικό πληρωμής, ούτε το ποσό.

Τρόποι πληρωμής των τελών κυκλοφορίας

Όμως, και εκείνοι που δεν είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και επισκέπτονται τις τράπεζες για να πληρώσουν, θα μπορούν να κάνουν χρήση του QR Code στα μηχανήματα αυτόματων πληρωμών (ATM). Επιπλέον, θα υπάρχει και η δυνατότητα πληρωμής μέσω web banking, που πραγματοποιείται μέσω κωδικού RF.

Η ανάρτηση των ειδοποιητηρίων υπολογίζεται πως θα γίνει στα μέσα του ερχόμενου μήνα, με το κόστος των τελών κυκλοφορίας να διαφοροποιείται μέσα από μια σειρά «κριτηρίων».

Η πλέον πρόσφατη «τιμολόγηση» έχει να κάνει με τα νέα οχήματα και συγκεκριμένα αυτά που αγοράστηκαν μετά τον Ιανουάριο του 2021 που καλούνται να πληρώσουν χαμηλότερα τέλη από τα .. παλαιότερα.

Αλλάζουν όλα για τα νέα οχήματα

Διαφορετικός θα είναι ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που αγοράστηκαν το τρέχον έτος.

Το νέο σύστημα ισχύει για τα αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν από την 1η-1-2021 και για τον υπολογισμό των… νέων τελών, λαμβάνεται υπόψη το μοντέλο WLTP, που καθιερώνει η κοινοτική Οδηγία, το οποίο προσαυξάνει τους ρύπους των οχημάτων έως και κατά 40% σε σχέση με το μοντέλο υπολογισμού των ρύπων που υιοθετείται σήμερα (NEDC 2).

Πάντως, παρά την ονομαστική αύξηση των εκπεμπόμενων ρύπων, δηλαδή τα γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο διανυόμενης απόστασης, η νέα κλίμακα οδηγεί σε μειώσεις των τελών κυκλοφορίας, σε σχέση με το υφιστάμενο σύστημα, για το ίδιο αυτοκίνητο.

Η διαδικασία για την ηλεκτρονική κατάθεση πινακίδων

Ποια είναι όμως η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ο κάτοχος οχήματος ή οχημάτων που θέλει να καταθέσει τις πινακίδες του και να μην πληρώσει τέλη κυκλοφορίας για το 2022;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και πιο συγκεκριμένα στην εφαρμογή myCAR με τους κωδικούς Taxisnet. Επιλέγετε ή καταχωρείτε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία. Καταχωρείτε τον Τ.Κ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Δηλώνετε υπεύθυνα το χώρο στάθμευσης, ο οποίος πρέπει να είναι ιδιόκτητος, ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εάν είστε μοναδικός ιδιοκτήτης το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία. Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται για το αίτημα σας, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Αναλυτικά, οι τιμές των τελών κυκλοφορίας ανάλογα με την ημερομηνία α’ ταξινόμησης:

  • Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί γιαπρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής:

 

Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
  Α’ Έως 300 22
Β’ 301-785 55
Γ’ 786-1.071 120
Δ’ 1.072-1.357 135
Ε’ 1.358-1.548 225
ΣΤ’ 1.549-1.738 250
Ζ’ 1.739-1.928 280
Η’ 1.929-2.357 615
Θ’ 2.358-3.000 820
Γ 3.001-4.000 1.025
Κ’ 4.001 και άνω 1.230

 

Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’ Έως 300 22
Β’ 301-785 55
Γ’ 786-1.071 120
Δ’ 1.072-1.357 135
Ε’ 1.358-1.548 240
ΣΤ’ 1.549-1.738 265
Ζ’ 1.739-1.928 300
Η’ 1.929-2.357 630
Θ’ 2.358-3.000 840
I’ 3.001-4.000 1.050
Κ’ 4.001 και άνω 1.260

 

Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’ Έως 300 22
Β’ 301-785 55
Γ’ 786-1.071 120
Δ’ 1.072-1.357 135
Ε’ 1.358-1.548 255
ΣΤ’ 1.549-1.738 280
Ζ’ 1.739-1.928 320
Η’ 1.929-2.357 690
Θ’ 2.358-3.000 920
I’ 3.001-4.000 1.150
Κ’ 4.001 και άνω 1.380

 

  • Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 μέχρι την 31.12.2020, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανά χιλιόμετρο). Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ)
0-90 0
91-100 0,90
101-120 0,98
121-140 1,20
141-160 1,85
161-180 2,45
181-200 2,78
201-250 3,05
Άνω των 251 3,72
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): 140 Ευρώ

 

  • Για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος – μέλος της Ε.Ε./ΕΟΧ από την 1η.1.2021 κι εφεξής, με βάση τις τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο), σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure)
ΕΥΡΟΣ Τιμή
0-122 0
123-139 0,64
140-166 0,70
167-208 0,85
209-224 1,87
225-240 2,20
241-260 2,50
261-280 2,70
> ή = 281(5) 2,85(5)