Main Menu

Οικογένεια Παπαζηλάκη: Οι «Θερμοπύλες» που φυλάει η Εβροφάρμα και η συνεργασία «κλειδί» με τη Lidl

Στην εσχατιά της Ελλάδος, σε μια νοητή ευθεία 1,5 χλμ απ’ τα ελληνοτουρκικά σύνορα η Εβροφάρμα της οικογένειας Παπαζηλάκη φυλάει «Θερμοπύλες». Δεν είναι μόνο  ότι η εισηγμένη στο ΧΑ εταιρεία απασχολεί 180 ανθρώπους στο Διδυμότειχο, αλλά και το γεγονός ότι γύρω της έχει στηθεί ένα ολόκληρο οικοσύστημα από 450 κτηνοτρόφους αλλά και επαγγελματίες που θα βοηθήσουν στην εύρυθμη λειτουργία του εργοστασίου που βρίσκεται στις παρυφές της πόλης.

Μάλιστα σε πείσμα των καιρών που θέλουν την επαρχία να ερημώνει η οικογένεια Παπαζηλάκη έχει ανοίξει έναν νέο κύκλο επενδύσεων καταφέρνοντας να εκμεταλλευτεί εις το έπακρον τη στρατηγική συνεργασία που έχει με την Lidl Ελλάς εδώ και 23 χρόνια. Και μπορεί στο μέσο καταναλωτή εκτός της περιφέρειας Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης ακόμα και το όνομα Εβροφάρμα να μην είναι τόσο γνώριμο, είναι όμως πασίγνωστο το brand ΓΑΛΠΟ.

Η Εβροφάρμα είναι από τους βασικούς προμηθευτές της Lidl σε προϊόντα γάλακτος και πέριξ αυτών στέλνοντας προϊόντα όχι μόνο σε όλη την Ελλάδα, αλλά και σε αγορές του εξωτερικού.

Μέλη της οικογένειας Παπαζηλάκη της Εβροφάρμα και στελέχη της Lidl Ελλάς κατά τη χθεσινή εκδήλωση στο εργοστάσιο, στο Διδυμότειχο

«Λίγο πάνω απ’ το 50% του τζίρου μας προέρχεται απ’ τη συνεργασία μας με την Lidl, όπως επίσης και το 30% των εξαγωγών μας γίνεται μέσω του δικτύου της Lidl», έλεγε χθες ο διευθύνων σύμβουλος κ. Χρήστος Παπαζηλάκης σε μια εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν η Lidl και η Εβροφάρμα στο εργοστάσιο της πρώτης στο Διδυμότειχο.

«Σε μία νοητή ευθεία απέχουμε μόλις 1,5 χλμ απ’ τα σύνορα. Και όπως αντιλαμβάνεστε η ουσία της προσπάθειας μας δεν είναι μόνο το οικονομικό αποτέλεσμα», έλεγε στο newmoney ο θείος του Χρήστου και εκ των συνιδρυτών της εταιρείας κ. Πασχάλης Παπαζηλάκης στο περιθώριο της εκδήλωσης.

«Έχουμε 180 εργαζόμενους με μ.ο. ηλικίας 39 ετών. Ολόκληρες οικογένειες απασχολούνται στην εταιρεία, συνεργαζόμαστε και με 450 κτηνοτρόφους σε όλη την περιοχή της Θράκης και επίσης έχουμε πολλές συνεργασίες με επαγγελματίες στο Διδυμότειχο. Οπότε μπορούμε να πούμε ότι η Εβροφάρμα αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της οικονομικής και κοινωνικής διατήρησης της περιοχής», έλεγε ο κ. Χρήστος Παπαζηλάκης.

Ήδη όμως η ερημοποίηση χτυπά τα γειτονικά χωριά. «Κυρίως κατεβαίνουν στις πρώτες πόλεις, στην περίπτωση του βορείου Έβρου στην Ορεστιάδα και το Διδυμότειχο», λέει στο newmoney.

Κάτι που φαίνεται πλέον και στον αριθμό των κτηνοτρόφων στην περιοχή που εδώ και είκοσι χρόνια περίπου βαίνει μειούμενος.

«Αναγκαστήκαμε να κάνουμε τη δική μας φάρμα, τη “Campus Farm”, για να καλύπτουμε σήμερα περίπου το 60% των αναγκών μας σε πρώτη ύλη. Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και πραγματικά πρέπει να υπάρχει προτεραιότητα από την Πολιτεία στα επείγοντα ζητήματα της παραμεθορίου», λέει ο κ. Πασχάλης Παπαζηλάκης.

Πάντως η περίπτωση της Εβροφάρμα δείχνει πως το «μειονέκτημα» της γεωγραφικής τοποθεσίας μπορεί να παρακαμφθεί. Και αυτό έγινε με την πολύτιμη συνεργασία της Lidl που χρόνο το χρόνο διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων, έχοντας ξεπεράσει ήδη τα 25, και λειτουργώντας ως «διαβατήριο» για την θρακική εταιρεία για νέες αγορές αλλά και άλλες συνεργασίες.

Ο κ Χρήστος Παπαζηλάκης κατά τη χθεσινή παρουσίαση

«Τα οφέλη απ’ τη συνεργασία μας μπορώ να τα χωρίσω σε τρεις κατηγορίες. Η πρώτη αφορά τη βελτίωση των διαδικασιών, τα πρότυπα και οι αυστηροί κανόνες στους οποίους ανταποκρινόμαστε. Το δεύτερο είναι η πρόσβαση που μας έχει δώσει όχι μόνο στο καταναλωτικό κοινό της Ελλάδας αλλά και σε νέες αγορές του εξωτερικού και το τρίτο το ότι μπαίνουμε διαρκώς σε νέες κατηγορίες προϊόντων και συμμετέχουμε σε διατροφικές τάσεις», είπε ο κ. Χρήστος Παπαζηλάκης κατά την παρουσίαση που έγινε μετά από τη σχετική περιοδεία στο εργοστάσιο.

Προανήγγειλε δε. πως μέσα στο καλοκαίρι θα κυκλοφορήσουν και δύο νέες γεύσεις κεφίρ για τη Lidl, το ένα με γεύση ροδάκινο και το άλλο choco.

Η συνεργασία αυτή φέρνει και νέες επενδύσεις. Η Εβροφάρμα «τρέχει» ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 10 εκατ. ευρώ το οποίο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί ως τον Ιανουάριο του 2026 με στόχο την αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας σε γάλα και γιαούρτι αλλά και των χώρων αποθήκευσης και διακίνησης προϊόντων.

Αποτελέσματα

Υπενθυμίζεται ότι η Εβροφάρμα κατέγραψε το 2024 ενοποιημένο κύκλο εργασιών 45,72 εκατ. ευρώ με «αιχμή» της αύξησης του όγκου των πωλήσεων τη φέτα ΠΟΠ και το στραγγιστό γιαούρτι.

Οι εξαγωγές υπερδιπλασιάστηκαν πέρυσι, φθάνοντας τα 10,27 εκατ. ευρώ με βασικές αγορές το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία, τη Β. Μακεδονία, τη Λιθουανία, την Πορτογαλία ενώ έχουν ολοκληρωθεί συμφωνίες αποκλειστικής διάθεσης στις αγορές Μολδαβίας και Ρουμανίας. Τα EBITDA της εισηγμένης ήταν 5,42 εκατ. ευρώ

Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 3,43%, σε 5,426 εκατ. ευρώ, ενώ ελαφρώς βελτιωμένα ήταν και τα τελικά αποτελέσματα. Τα καθαρά κέρδη ήταν 2,28 εκατ. ευρώ.

Ερωτηθείς από το newmoney για το μέλλον της εταιρείας στο ΧΑ με την αλλαγή των κανονισμών της Κύριας Αγοράς ο κ. Παπαζηλάκης τόνισε ότι η οικογένεια εξακολουθεί και πιστεύει στο θεσμό του Χρηματιστηρίου, που έδωσε ώθηση στην αναπτυξιακή πορεία που είχε η Εβροφάρμα απ’ το 2000 όταν και εισήχθη και γι’ αυτό έγιναν πρόσφατα οι απαραίτητες κινήσεις επέκτασης της διασποράς για τη διασφάλιση της θέσης της μετοχής της εταιρείας στην Κύρια Αγορά. 

«Εδώ δεν φύγαμε στα δύσκολα χρόνια του ΧΑ, θα φύγουμε τώρα;», σημείωσε ο κ. Χρήστος Παπαζηλάκης, προσθέτοντας: «Κοιτάμε να μεγαλώσουμε τη δουλειά μας και να έρθει τελικά καλύτερη αξία στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου».

Ο chief merchandising officer της Lidl Ελλάς κ. Ιωάννης Καρανάτσιος

Το ΓΑΛΠΟ

Στη χθεσινή εκδήλωση ο chief merchandising officer της Lidl Ελλάς κ. Ιωάννης Καρανάτσιος αποκάλυψε πως πλέον το 68% του κύκλου εργασιών της αλυσίδας γίνεται με προϊόντα Ελλήνων παραγωγών, πως οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων, όπως αυτά που παράγει η Εβροφάρμα, μέσω της Lidl έχουν φθάσει τα 500 εκατ. ευρώ  (μόνο 180 εκατ. ευρώ είναι τα λαχανικά και τα φρούτα…) και πως η σειρά «ΓΑΛΠΟ» (σσ από το «Γαλακτοκομικά Ποιότητας») σήμερα αποτελεί τη Νο1 μπράντα σε όγκο πωλήσεων γαλακτοκομικών στην Ελλάδα!

Τρία στοιχεία αρκετά εντυπωσιακά που δείχνουν και τη βάση της δυναμικής που έχει αποκτήσει η αλυσίδα τα τελευταία χρόνια, καθώς και επισήμως έχει βρεθεί στη δεύτερη θέση του οργανωμένου λιανεμπορίου με έναν κύκλο εργασιών ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ.

Απ’ την πλευρά του ο επικεφαλής αγορών νωπών και κατεψυγμένων προϊόντων της Lidl Ελλάς, κ. Δημήτρης Μήτιος σημείωσε πως για τη σειρά γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων ΓΑΛΠΟ η αλυσίδα συνεργάζεται με 17 προμηθευτές απ’ την Ελλάδα, με 19 παραγωγικές μονάδες, και 2 απ’ την Κύπρο.

«Σε φρέσκο γάλα 7 ημερών διακινούμε πάνω από 13,5 χιλ. τόνους, στο γιαούρτι πάνω από 11,5 χιλ. τόνους, στη φέτα και και το λευκό τυρί πάνω από 6,2 χιλ τόνους, και στο κίτρινο τυρί πάνω από 1,1 χιλ. τόνους», σημείωσε.

Η σειρά ΓΑΛΠΟ σήμερα έχει πάνω από 90 κωδικούς προϊόντων, οι οποίοι αυξάνονται σε 119 εάν προστεθούν και αυτοί με την μπράντα ΝΩΜΑ.

ΠΗΓΗ