Main Menu

Επιστολή του Συλλόγου Γονεών και κηδεμόνων και της Σχολικής Εφορείας του Μειονοτικού Γυμνασίου Λύκειου Ξάνθης στον Πρωθυπουργό

Εξοχοτάτη κυρία Πρόεδρε της Δημοκρατίας,
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Όπως είναι γνωστό σε όλη την κοινή γνώμη, με την έναρξη του σχολικού έτους 2023-24, στο Μειονοτικό Γυμνάσιο και Λύκειο Ξάνθης, και ενώ η Διεύθυνση του σχολείου με ηλεκτρονικό μήνυμα είχε ενημερώσει όλους τους γονείς και προφανώς και την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, ότι φέτος το σχολείο μας θα λειτουργήσει μόνο σε πρωινή βάρδια, την ημέρα που ξεκίνησαν τα μαθήματα,  με έγγραφο της η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση Ξάνθης, διέταξετην συνέχιση της εφαρμογής διπλής βάρδιας. Κατόπιν αυτής της αδιανόητης απαίτησης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης υπήρξε αντίδραση των μαθητών που έτυχε και την πλήρη στήριξη των γονέων τους και δεδομένου ότι στις προηγούμενες σχολικές χρονιές το σχολείο είχε λειτουργήσει μόνο σε πρωινή βάρδια και μάλιστα με πολύ μεγαλύτερο αριθμό  μαθητώνκαι αφού δεν βρέθηκε λύση ούτε έπειτα από τις συναντήσεις της Σχολικής Εφορείας και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων με την Διευθύντρια της Β/μιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, αποφασίστηκε η κατάληψη του σχολείου. Οι λόγοι κατάληψης ήταν:

  • Η λειτουργία του σχολείου σε διπλή βάρδια.
  • Η μη τήρηση των υποσχέσεων για την τοποθέτηση προκάτ αιθουσών για την βραχυπρόθεσμη επίλυση του ζητήματος.
  • Η απαίτηση της συνδρομής της πολιτείας για την κατασκευή νέου σχολικού κτιρίου και την οριστική επίλυση του ζητήματος.

Η κατάληψη που ξεκίνησε στις 18 Σεπτεμβρίου, διήρκησε μέχρι και την 28η Σεπτεμβρίου. Κατά την διάρκεια αυτής, πραγματοποιήθηκαν  συναντήσεις και συζητήσεις με όλους τους αρμόδιους φορείς για την επίλυση του ζητήματος.  Κατόπιν όλων αυτών των συζητήσεων, φάνηκε να έχει βρεθεί μια λύση, με την σύμπτυξη ορισμένων τμημάτων  και τη χρήση των τριών αιθουσών που βρίσκονται στο ημιυπόγειο χώρο του κτηρίου. Άλλωστε τη χρήση αυτών των τριών αιθουσών είχε δεχτεί και η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης στις 13-9-2023, όταν και επισκέφθηκε το σχολείο μας για να ελέγξει αυτές τις αίθουσες.

Δυστυχώς όμως, αν και με το έγγραφο που εστάλη στις 28-9-2023 μας γνωστοποιήθηκε ότι το σχολείο, μόνο για αυτή την σχολική χρονιά θα λειτουργήσει αποκλειστικά σε πρωινή βάρδια ακολούθησε προφορική διευκρινιστική! εντολή, ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν ούτε γι’ αυτή την σχολική χρονιά οι αίθουσες που βρίσκονται στο ημιυπόγειο χώρο  του κτηρίου ΚΑΙ χρησιμοποιούνταν ως αίθουσες διδασκαλίας μέχρι το σχολικό έτος 2023-2024, με αποτέλεσμα να μείνουν προς χρήση μόνο είκοσι (20) αίθουσες και να δημιουργηθούν τμήματα ασφυκτικά γεμάτα και με πολύ μεγαλύτερο αριθμό μαθητών απ’ αυτό που χωρούν. Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι σε άλλα δημόσια σχολεία, λειτουργούν τμήματα που βρίσκονται στον υπόγειο όροφο των κτιρίων. Η στάση αυτή, και το γεγονός ότι, αν και αιτηθήκαμε την επαναξιολόγηση αυτής της απόφασης που δεν λύνει αλλά αντιθέτως αυξάνει το πρόβλημα, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάποιο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή,  αποκαλύπτειακράδανταότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια προσέγγιση που στερείται καλής πίστης.

Βέβαια, εδώ και πολλά χρόνια κυρίως από την σχολική εφορεία αλλά γενικά και από όλους τους φορείς της μειονότητας έχει διατυπωθεί πάρα πολλές φορές το κτηριακό πρόβλημα του σχολείου μας, που μετατράπηκε σε σχολείο από καπναποθήκη και απέχει πολύ από το να παρέχει μια σύγχρονη εκπαίδευση και ότι πρέπει να συνδράμει η πολιτεία για την επίλυση του ζητήματος αυτού. Όμως ακόμα και οι υποσχέσεις για την βραχυπρόθεσμη επίλυση του ζητήματος δυστυχώςδεν έχουν τηρηθεί.

Το δικαίωμα στην εκπαίδευση είναι ένα δικαίωμα με ιδιαίτερη  σημασία μεταξύ όλων των δικαιωμάτων. Η νομική και πραγματική υλοποίηση των δικαιωμάτων των ατόμων στη βασική εκπαίδευση είναι καθήκον του κράτους. Πολλές διεθνείς συμβάσεις, οι οποίες έχει υπογράψει και η χώρα μας, παρέχουν σε μαθητές και γονείς ελευθερία στην επιλογή του τρόπου εκπαίδευσής τους. Τα άρθρα 40 και 41 της Συνθήκης της Λωζάνης στο κεφάλαιο σχετικά με τις μειονότητες είναι πολύ σαφή. Η μειονότητα έχει το δικαίωμα να ιδρύει, να διαχειρίζεται και να εποπτεύει κάθε είδους σχολεία και να χρησιμοποιεί ελεύθερα τη δική της γλώσσα σε αυτά. Επιπλέον, οι Έλληνες πολίτες που ανήκουν σε μειονότητα έχουν το δικαίωμα να λαμβάνουν μέρος των ποσών που διατίθενται για την εκπαίδευση σε κρατικούς, δημοτικούς ή άλλους προϋπολογισμούς στις δημοτικές ενότητες και στις περιφέρειες όπου βρίσκονται.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, η οριστική λύση σε αυτό το πρόβλημα, είναι η ανέγερση νέου σχολικού κτιρίου για το Μειονοτικό Γυμνάσιο Λύκειο Ξάνθης. Η καλοπροαίρετη προσέγγιση της πολιτείας σε αυτό το ζήτημα, είναι πολύτιμη για εμάς.

Ελπίζοντας ότι δεν θα στερήσετε την υποστήριξη Σας, στο εν λόγω θέμα εκφράζουμε  τα σέβη μας.

 

Σχολική Εφορεία Μειονοτικού Γυμνασίου Λυκείου Ξάνθης

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Μειονοτικού Γυμνασίου Λυκείου Ξάνθης