Main Menu

Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου 2024
Ξάνθη, GR
10°
Μελωδικός 105.7 Super88 Radio
Νεκρός 60χρονος από την Ξάνθη σε άγρια συμπλοκή στον Άγιο Παντελεήμονα

Κάθετος Άξονας Ξάνθη-Σύνορα: Πότε ολοκληρώνεται το έργο Δημάριο-Σύνορα

Ακόμα μια παράταση, πιθανόν η τελευταίο δόθηκε για το οδικό έργο της Εγνατία Οδός Α.Ε. που αφορά στον κάθετο άξονα Ξάνθη-Σύνορα για το τμήμα Δημάριο-Σύνορα. Συγκεκριμένα, με απόφαση της εταιρείας, δόθηκε παράταση μέχρι τις 31 Μαρτίου 2024. Το έργο είναι σε τελικό στάδιο καθώς απομένουν οι τελευταίες “πινελιές” για να μπορέσει να αποδοθεί στην κυκλοφορία.

Το έργο στο τμήμα Δημάριο-Σύνορια, δημοπρατήθηκε στις 11 Ιανουαρίου 2018 (και η αποσφράγιση πραγματοποιήθηκε στις 18 Ιανουαρίου) και υπεγράφη στις 7 Μαϊου 2019 με ανάδοχο την εταιρεία ΑΚΤΩΡ με ποσοστό έκπτωσης 50,7%. Αρχικός χρόνος ολοκλήρωσης ήταν οι 24 μήνες αλλά δόθηκαν αρκετές παρατάσεις μέχρι να φτάσουμε στο σήμερα και την πορεία προς την ολοκλήρωση του.

Το τμήμα του κάθετου άξονα από το Δημάριο μέχρι τα Ελληνό-Βουλγαρικά σύνορα είναι συνολικού μήκους 9χλμ. Το αρχικό κόστος του έργου είναι €49.658.280,00 (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 40,04εκατ.ευρώ). Το έργο έχει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ και ΕΠ-INTERREG V-A Ελλάδα-Βουλγαρία 2014-20. Να θυμίσουμε ότι σε διαδικασία διαγωνισμού από την Εγνατία Οδός Α.Ε. είναι και το τμήμα Μελίβοια-Δημάριο, ο διαγωνισμός του οποίου θα κριθεί από το ΣτΕ λόγω αντιμαχίας των συμμετεχόντων σε αυτόν.

Ο ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΞΑΝΘΗ-ΣΥΝΟΡΑ
Επίσημα μιλάμε για τον Κάθετο Άξονα 70 και αφορά τον δρόμο που ξεκινά από την πόλη της Ξάνθης και φτάνει μέχρι το συνοριακό πέρασμα για Βουλγαρία στην περιοχή του Έχίνου.

Η Διακρατική Συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, καθόρισε για όλο τον άξονα, τόσο σε Ελληνικό όσο και Βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5μ./10,5μ.) και ταχύτητα μελέτης 60 km/h. Εντός της Ελληνικής επικράτειας, το μήκος του άξονα ανέρχεται σε 49 χλμ. περίπου, εκ των οποίων στα 40 χλμ. (τμήμα “Ξάνθη-Εχίνος-Δημάριο”), ο υφιστάμενος δρόμος παρουσιάζει μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (ταχύτητα Ve=30 km/h περίπου) και στα επόμενα 9 χλμ. (τμήμα “Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα”), υπάρχει μόνο ένας δασικός χωματόδρομος. Αυτό το τμήμα είναι πλέον που οδεύει προς υλοποίηση.

TAYTOTHTA ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Βασικό σχέδιο του έργου είναι η κατασκευή του τελευταίου αδιάνοικτου τμήματος του άξονα «Ξάνθη — Εχίνος — Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», μήκους 8,0 χλμ. περίπου. Το έργο περιλαμβάνει την πλήρη κατασκευή της αρτηρίας με διατομή γ2 (7,5/10,5m), σύμφωνη με τη Διακρατική Συμφωνία Ελλάδας — Βουλγαρίας. Το τεχνικό αντικείμενο χωρίζεται σε τρία τμήματα ανάλογα με την πηγή χρηματοδότησής του. To τμήμα Α που περιλαμβάνει τα πρώτα ~1,49 χλμ της αρτηρίας, το τμήμα Β, που περιλαμβάνει τα επόμενα ~3,16 χλμ της αρτηρίας και το τμήμα Γ που περιλαμβάνει τα τελευταία ~3,33 χλμ της αρτηρίας έως τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης — ασφάλειας, οδικών σηράγγων, Η/Μ εγκαταστάσεων, οικοδομικών, και έργων πρασίνου.

ypodomes